Yu-Gi-Oh! Online
Forrás: www.playware.hu
Aki találkozott már valamelyik kereskedelmi csatornán a Yu-Gi-Oh rajzfilmek egyikével, annak már lehet valami fogalma arról, hogy mirõl is szól az egész párbaj kártya dolog. Aki kedvet érzett magában, hogy kipróbálja a virtuális darabot, annak több game is a rendelkezésére állt. Sokáig csak a gép ellen lehetett tolni a cuccost, ám most itt a lehetõség, hogy végre emberek ellen is bebizonyíthassuk, hogy ki a kártyák királya!
Na akkor duelezzünk!
A Konami cég már három Yu-Gi-Oh játékot készített el PC-re, melyek legfõbb vonzereje a folyamatosan javuló AI és az újabb párbajkártyák voltak. Most, hogy minden lehetõséget kimerítettek, a gép elleni csatáknak ezennel vége, mivel megindult a bétatesztje az Online alcímet kapott folytatásnak, melyben már tényleg észnél kell lenni ahhoz, hogy mi legyünk a legjobbak! A kártyajáték szabályait azonban nem árt megismerni. Adott két pakli és egy párbajtér. Kezdéskor a két fél húz öt lapot, majd elindul a duel, azaz a párbaj. A szörnyek csatáját a támadó, illetve a védekezõ pontok döntik el, míg a gyõzelemhez akár a csapda lapok, melyeket bizonyos párbaj álláskor hívhatunk elõ, illetve a varázs lapok is hozzásegíthetnek minket. A lényeg az, hogy a 8000-es induló pontszámunkból minél több megmaradjon, illetve az ellenfélé lenullázódjon. A gyõzelem kulcsa a jó taktikában, a szerencsés lapjárásban és a jó kombinációkban rejlik. Aki máris kedvet kapott a játékhoz, az mindenképp ismerkedjen meg valamelyik elõzõ résszel, mielõtt bármikor is nekivág az internetes kalandnak. Sajnos a bétatesztelés elég szûk körûre sikeredett, csak azoknak érdemes accountot regisztrálni, akiknek megvan a bétát tartalmazó cd-rom, melyet újságok mellékletéhez csatoltak több országban is (elég nagy mázlim volt, hogy beszereztem egyet!).
Hoppá, ott az online felirat! A bejelentkezõ képernyõn összeállíthatjuk a paklinkat, sõt, el is menthetjük azt, így bármikor visszatölthetünk egy teljesen más összeállítást. A kapcsolódás után nyelvet kell választani, majd ki kell jelölni melyik közösségbe akarunk menni, ezt persze késõbb a menübõl is tudjuk váltani a Change Rank opcióval. Általában több százan vannak egy ilyen csoportban, velük szinte minden percben akad egy jó duel lehetõség, de kereskedhetünk is velük a kártyáinkal. A paklinkat akár még itt is módosíthatjuk, mielõtt nekiállnánk a párbajnak. Ha mi szeretnénk létrehozni egy csatát, akkor a Create Duel használatával Single és Match játékot indíthatunk, akár jelszóval védve is. Ezek egymás alatt megjelenõ duelek között jelenik majd meg, melyek közül, ha nem mi indítottunk éppen egy játékot, akkor mi válogathatunk. A duelezések végén pontokat kapunk, melyek mellett a gyõzelmek száma a döntõ. Ezek alapján ítéli meg a gép, hogy melyik tudás szintre vagyunk érdemesek. Alapból mindenki Level 1 jelzéssel van ellátva, amitõl akár a nyolcadik fokozatig is eljuthatunk. Az Auto Duel is hasznos dolog, aki ezt bejelöli az a szerencsére bízza ellenfelének kiválasztását, ami akár más szintû is lehet! A cél most is ugyanaz, kezdéskor sajnos egy alap paklival kezdünk, melyet csak késõbb, a párbajok után bõvíthetünk. Akár gyõzünk, akár vesztünk, egy kártya jár a Single duel után és három a Match duel után. Minél nagyobb szinten állunk, annál erõsebb és veszélyesebb lapokal gazdagodunk. Ha ellenfelünk esetleg disconnectálna, azaz kilépne befejezés elõtt, akkor ugyan gyõztesnek ítél meg minket a gép, de kártya nem jár érte. Amennyiben idõtúllépés miatt marad abba a game, akkor automatikusan nyerünk és mienk a jutalom is. A béta állapot miatt elég sok hibával is össze lehetett futni, nem egyszer követett el logikátlanságokat a gép és hagyott fent lapokat, melyeket nem kellett volna neki.
Na erre varj gombot A grafika nem változott sokat, most is ugyanaz a színvilág uralkodik, mint eddig, de leginkább a Yugi The Destiny világát vették alapul, azaz a legelsõ ilyen PC-s játékét. Az egyiptomi beütés és a kellemes zene rendkívül hangulatossá teszi az egészet, élvezettel játssza az ember a játékot. A néha idegesítõ momentumnak számító beszólások végre eltûntek, nem fognak a rajzfilmbõl ismert ellenfelek hosszas szónoklatai unalomra bírni minket, helyette viszont chatelhetünk is az ellennel, ami szerintem kihagyhatatlan dolog volt, bár az ennek elõhívására szolgáló gombot készíthették volna nagyobbra is. A zene mint már mondtam kellemes, a hangok pedig illenek hozzá, ha valamilyen speciális dologgal rukkolunk elõ, akkor az belesimul a dallamba, tökéletes egységet alkotva azzal. Mivel ez egy csak és kizárólag interneten játszható game, ezért a fejlesztõk leginkább a hálózati terheltséget tesztelik a bétateszt során. Jelenleg úgy áll a dolog, hogy egy 33 kbit-es net is elegendõ hozzá, mivel forduló alapú, azaz nem kell állandó, gyors kapcsolat bonyolult adatfolyamok továbbítására. Éppen ezért valószínû, hogy akár GPRS net mellett is használható a game. Sajnos jó pár lépésnél szöszmötöl a gép súlyos másodperceket, amikor a hálózati adattovábbítást mutató ikon dolgozik a felsõ sorban. A netes kód tehát még javításra vár, de már most kifogástalanul mûködik, csak egyes esetekben kicsit lassabban reagál a kelleténél.
Szerencsére a béta teszt igen hosszúra nyúlik, mivel rengeteg funkciót akarnak beépíteni a játékba és teljes körben optimalizálni is akarják azt, így biztosra vehetõ, hogy nem selejtet akarnak majd ránk sózni. Rossz hír viszont, hogy arról még hallgat a Konami, hogy a tesztelési idõszak után mi lesz a game sorsa, sajnos elképzelhetõ, hogy havidíjat is bevezetnek rá.
|